1. Ko i kada je prvi izumeo proces štampanja?

Opšte je poznato da je Johan Gutenberg (1398-1468) sredinom 15 veka izumeo mašinu za štampanje, ali on nije prvi koji je izumeo i sam proces štampanja. 600 godina pre Gutenberga, kineski monasi su postavljali mastilo na papir koristeći metodu poznatu kao blok štampa, u kojoj su drveni blokovi obloženi mastilom i presovani na listove papira. Jedna od najranijih preživelih knjiga štampanih na ovaj način je drevni budistički tekst poznat kao „The Diamond Sutra“. Rezbareni drveni blokovi koji su se koristili za ovu ranu metodu štampanja korišćeni su u Japanu i Koreji još u osmom veku.

2.  Johan Gutenberg i njegova revolucionarna štamparska presa

Johannes Gutenberg je prilagodio vinarsku presu da napravi prvu štamparska presu 1439. godine. Gutenberg je bio profesionalni zlatar koji je svojim veštinama obrade metala napravio prvi set pokretnih tipki sa slovima u Evropi! Među njegovim mnogobrojnim doprinosima štamparstvu su: izum procesa za masovnu produkciju pokretnih slova; upotreba mastila baziranog na ulju za štampanje knjiga, podesivi kalupi, mehanička pokretna slova i upotreba drvene štamparske prese slične poljoprivrednim vijčanim presama tog perioda.

3. Kinezi su prvi koristili vizit karte.

Najraniji primeri vizit kartica prvi put su se pojavili u Kini u 15. veku. To su u suštini bile male kartice koje bi ljudi nosili sa sobom, opisujući kako su oni bili značajni,  zanimljivi i važni. To je bila neka vrsta brošure za samopromociju. Ako bi se osoba htela sastati s drugom osobom, poslala bi posetnicu kao zahtjev za susret. Ljudi su ih koristili i kada su dolazili u „elitnu ustanovu“ kako bi dokazali svoje akreditive pre nego što su pozvani.

4. Kako su nastali fontovi?

Svaki komad pokretnog tipa, uključujući oblike pisama, interpunkciju i prazne prostore, prvobitno je izrađen ručno. Neki štampači su kreirali sopstvene fontove. Neki od ovih fontova se i danas koriste. Garamond se, na primer, i danas koristi i nalazi se na mnogim kompjuterima, a nazvan je po francuskom štamparu Klodu Garamondu.

5. Štampa je efikasan medij za oglašavanje.

Studija koju je sprovela TRU, pod nazivom “Milenijumska upotreba papira i stavovi”, otkrilo je da se, u poređenju sa digitalnim, štampano oglašavanje smatra zvaničnim, pouzdanim i sigurnim.

Pratite naš blog. Aktiv Print će se truditi da sa Vama podeli još zanimljivih i korisnik informacija o svetu štampanja i budućnosti štamparske industrije!

Ostavite odgovor